Consulent Sociaal Domein Jeugd/Veilig Opgroeien

Consulent Sociaal Domein Jeugd/Veilig Opgroeien (32-36 uur p.w.)

10 september 2018

Waar: Voor een gemeente in de provincie Drenthe zijn wij op zoek naar een gemotiveerde en resultaatgerichte professional.

Functie-eisen: Op CV aantoonbare geldige SKJ registratie. Op cv aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar als Casemanager Jeugd en/of Consulent Jeugd en/of Consulent Jeugd Veilig Opgroeien. Referentie vereist.Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.

Empathie: geeft anderen de ruimte om te praten, onderbreekt niet voortdurend. Moedigt anderen aan hun verhaal te vertellen.
Oordeelsvorming: zorgt voldoende geïnformeerd te zijn over diverse keuzeopties. Houdt op realistische wijze rekening met wat haalbaar is.
Probleemanalyse: Stelt gericht vragen om problemen helder te krijgen. Raadpleegt meerdere bronnen om  betrouwbare informatie te verzamelen.
Samenwerken: Respecteert ervaringen en bijdragen uit andere vakgebieden en probeert daarbij aan te sluiten. Toont interesse voor andere meningen dan de eigen en probeert actief een gemeenschappelijke basis te vinden.

Je bent een netwerker, verbinder, je kunt verschillende werelden verbinden. Je denkt in mogelijkheden en durft buiten de kaders te treden (out of the box). Daarnaast ben je zelfstandig, toon je initiatief, nieuwsgierig en kun je goed luisteren.

De competenties zoals verwoord in de opdracht- en kandidaatomschrijving worden in de motivatiebrief en/of tijdens de gespreksronde getoetst door de gemeente.

Functie-inhoud:

  • Je bent verantwoordelijk voor de integrale intake, jeugdhulpaanvragen handel je zelfstandig af
  • Je verstrekt informatie op het brede terrein van de sociale voorzieningen, waaronder jeugd, Veilig Opgroeien (hoofdtaak), WMO en participatie.
  • Je werkt op basis van het principe één gezin, één plan, één regisseur
  • Je onderzoekt of andere hulpverlening in het gezin aanwezig is en zorgt voor verbinding met hen
  • Je bevordert de zelfredzaamheid, omgeving en voorliggende voorzieningen voordat een maatwerkvoorziening aan de orde is en werkt deze af
  • In samenwerking met de klant bepaal je welke hulpverlening noodzakelijk is, aanvullend op eigen kracht en eigen mogelijkheden.
  • Je maakt gespreksverslagen en verwerkt adviezen in beschikkingen
  • Je registreert klantgegevens in geautomatiseerde systemen
  • Je signaleert knelpunten in het beleid en de dienstverlening en denkt mee in de oplossingsrichting
  • Je draait mee in de telefoon- en crisisdienst.

Aanbod: Een dienstverband bij Aalsum&Nieuwland, waar je geen nummer bent maar een gewaardeerde collega. Mogelijkheid tot ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden. Uitstekende arbeidsvoorwaarden waaronder een salaris dat past bij jouw opleiding en ervaring.

Interesse?: Neem vrijblijvend contact met ons op via mail info@aalsumnieuwland.nl of telefoon 06-13303213

Share This